Parlem en català?

Dícese de los políglotas o practicantes de lenguas varias.

Moderador: Larús

Avatar de Usuario
Marmota
Me estoy empezando a viciar
Mensajes: 297
Registrado: 05 Feb 2017 21:28
Ubicación: Leyendo en mi madriguera

Re: Parlem en català?

Mensaje por Marmota »

Pulp escribió: 03 Feb 2024 12:37 Oh, quina il·lusió (re) llegir-vos!

As, sí que escrius de tant en tant en català... si més no quan wasapeges amb una de Barna.

Buccan, és meravellós tenir varietats dialectals (imagino que en qualsevol llengua n'hi ha però jo només parlo i conec les variant dialectals del català i del castellà), no les perdem, si us plau. Fa poc vaig veure un reportatge a tv3 on documentaven una curiositat de les Illes (no recordo a quina d'elles en concret): els alumnes, arran de tenir professors d'origen valencià, havien abandonat el català de les illes i ara parlaven català - valencià. Curiossíssim.
Hola, Pulp!
Sí que crec recordar que ets de Barna, de quan vaig preguntar pel Velocirepte de les biblios!! :hola: :hola:
Aquí tens una veïna :D
-Papá -dijo-, ¿no podrías comprarme algún libro? Matilda. Roald Dahl

La biblioteca de la marmota

Recuento actual: 2021
Avatar de Usuario
Kobayashi
Vivo aquí
Mensajes: 24006
Registrado: 28 Sep 2007 16:10
Contactar:

Re: Parlem en català?

Mensaje por Kobayashi »

:hola: Aquí un que parla i escriu cada cop pitjor... :oops: però és que ja no el parlo gaire i escriure encara menys :hombros:
:101: LAS SIETE LUNAS DE MAALI ALMEIDA Shehan Karunatilaka
:batman:
Avatar de Usuario
RedSedna
No tengo vida social
Mensajes: 1513
Registrado: 19 Jun 2008 20:54
Ubicación: Mirando al mar

Re: Parlem en català?

Mensaje por RedSedna »

Kobayashi escribió: 03 Feb 2024 16:40 :hola: Aquí un que parla i escriu cada cop pitjor... :oops: però és que ja no el parlo gaire i escriure encara menys :hombros:
Llegeix!! Jo que ni el parlo, ni l'escric, es el consol que em queda
Tu libertad para mover los brazos termina donde empieza mi nariz
Avatar de Usuario
Marmota
Me estoy empezando a viciar
Mensajes: 297
Registrado: 05 Feb 2017 21:28
Ubicación: Leyendo en mi madriguera

Re: Parlem en català?

Mensaje por Marmota »

Jo l'escric a la feina, però sí que és cert que fora gairebé no l'utilitzo...
De tant en tant sí que llegeixo en català, però, per exemple, la música en català no m'agrada :hombros:
-Papá -dijo-, ¿no podrías comprarme algún libro? Matilda. Roald Dahl

La biblioteca de la marmota

Recuento actual: 2021
Avatar de Usuario
Kobayashi
Vivo aquí
Mensajes: 24006
Registrado: 28 Sep 2007 16:10
Contactar:

Re: Parlem en català?

Mensaje por Kobayashi »

RedSedna escribió: 05 Feb 2024 17:07
Kobayashi escribió: 03 Feb 2024 16:40 :hola: Aquí un que parla i escriu cada cop pitjor... :oops: però és que ja no el parlo gaire i escriure encara menys :hombros:
Llegeix!! Jo que ni el parlo, ni l'escric, es el consol que em queda
Des de fa uns anys ja ho faig... 2/3 l'any :hombros:
:101: LAS SIETE LUNAS DE MAALI ALMEIDA Shehan Karunatilaka
:batman:
Avatar de Usuario
Buccan
No tengo vida social
Mensajes: 1301
Registrado: 12 Dic 2017 08:54
Ubicación: Menorca
Contactar:

Re: Parlem en català?

Mensaje por Buccan »

Marmota escribió: 05 Feb 2024 20:44 Jo l'escric a la feina, però sí que és cert que fora gairebé no l'utilitzo...
De tant en tant sí que llegeixo en català, però, per exemple, la música en català no m'agrada :hombros:
Jo m'he quedat amb Sau, Sopa de Cabra (i els escolt motl), i... havaneres, com no: us recomano es grup Arjau.

Quan vaig per Catalunya, he notat MOLTÍSSIM sa davallada de gent que xerra es català; i no només per ses capitals, sinó per petits pobles d'interior o del nord. A Menorca també passa, però crec que no tant. Amb un parell de generacions, té pinta que sigui un idioma bastant residual, per molt que s'ensenyi a ses escoles.

Salut i bon vent! 8)
Luciendo los tatuajes de un pasado bucanero, de un velero al abordaje...

Recuento 2023
Avatar de Usuario
Ashling
Vivo aquí
Mensajes: 28851
Registrado: 01 Sep 2007 20:06
Contactar:

Re: Parlem en català?

Mensaje por Ashling »

Hi ha alguns grups o cantants catalans que tenen cançons que m'agraden, com Portlligat de Sidonie i alguna més. Peró tampoc sóc molt fan. :P
Imagen
Avatar de Usuario
Kobayashi
Vivo aquí
Mensajes: 24006
Registrado: 28 Sep 2007 16:10
Contactar:

Re: Parlem en català?

Mensaje por Kobayashi »

Buccan escribió: 06 Feb 2024 08:51 Quan vaig per Catalunya, he notat MOLTÍSSIM sa davallada de gent que xerra es català; i no només per ses capitals, sinó per petits pobles d'interior o del nord. A Menorca també passa, però crec que no tant. Amb un parell de generacions, té pinta que sigui un idioma bastant residual, per molt que s'ensenyi a ses escoles.
Jo crec que es parla força més català ara que fa 40 anys, però és una sensació personal des del que jo vaig viure de nen a Barcelona... i suposo que "anirà per barris".
:101: LAS SIETE LUNAS DE MAALI ALMEIDA Shehan Karunatilaka
:batman:
Avatar de Usuario
Buccan
No tengo vida social
Mensajes: 1301
Registrado: 12 Dic 2017 08:54
Ubicación: Menorca
Contactar:

Re: Parlem en català?

Mensaje por Buccan »

Kobayashi escribió: 06 Feb 2024 15:25
Buccan escribió: 06 Feb 2024 08:51 Quan vaig per Catalunya, he notat MOLTÍSSIM sa davallada de gent que xerra es català; i no només per ses capitals, sinó per petits pobles d'interior o del nord. A Menorca també passa, però crec que no tant. Amb un parell de generacions, té pinta que sigui un idioma bastant residual, per molt que s'ensenyi a ses escoles.
Jo crec que es parla força més català ara que fa 40 anys, però és una sensació personal des del que jo vaig viure de nen a Barcelona... i suposo que "anirà per barris".
Jo te xerr de fa 15 anys (quan vaig estudiar allà), a ara... Aquí l'hem perdut molt, i ja no diguem es menorquí més sociocultural, ja sigui de la mar o el camp, que aquest ja casi ha desaperegut, i s'han castellenitzat moltes expresions o paraules.
Així que sí, xerrem en català :60:

Salut i bon vent!
Luciendo los tatuajes de un pasado bucanero, de un velero al abordaje...

Recuento 2023
Responder