Cap al País de Mai Més!!

Dícese de los políglotas o practicantes de lenguas varias.

Moderador: Larús

Avatar de Usuario
Pulp
Vivo aquí
Mensajes: 9858
Registrado: 12 Jun 2013 12:12

Cap al País de Mai Més!!

Mensaje por Pulp »

Però no creiem en el bròquil, tu ja m'entens.

Demà serà un altre dia.

Tu ja m'entens.

I així el dia de demàaaaaaaaaaaaaaa, eixe poble cridarà: S'ha acabat el bròquil, tu ja m'entens, tu ja m'entens.

...

Booooooooooooon dia, Vietnam! Gooooooooooooood morning, Catalunya!

Necessito practicar el català, però com també necessito practicar el castellà, no tinc cap problema en escriure en ambdós idiomes, si cal.

De què vull parlar ara? Doncs d'un tema que em preocupa molt seriosament els darrers 46 anys: El broquil.

Nois, no hi ha dia que no hi pensi, dec ser rara (sí, crec que ahir m'ho van dir en un fil), i potser també yihadista (no sé ben bé què vol dir, és més qui va dir això segur que m'ho va dir amb carinyo perquè en la intimitat m'envia petonets), i un pèl marciana (normal, si vinc d'Orió).

Avui per a mi és l'endemà. L'endemà que ahir sabés que el broquil és mínimament accessible. Quines coses. Hauré de posar-hi cos i ànima (i com jo un munt de companys que fa anys que també posen cos i ànima), però sincerament... paga la pena.

Voleu saber alguna cosa més o continuo divagant?
Última edición por Pulp el 08 Ene 2018 07:10, editado 10 veces en total.
Avatar de Usuario
Pulp
Vivo aquí
Mensajes: 9858
Registrado: 12 Jun 2013 12:12

Re: El broquil s'està florint... tu ja m'entens!

Mensaje por Pulp »

Sempre he estat de funcionar amb la lògica de la raó. Vaja, o el que per a mi era la lògica de la raó. Amb els anys m'he adonat que la lògica i la raó varia -i molt- d'una persona a una altra.

El broquil també varia. I el preu del broquil. Quines coses! Fa uns anys, molts, jo era ben jove, ningú no donava ni un duro pel broquil. Fins i tot quan jo el demanava a casa, o a l'escola, o al cau, em miraven com si fos una estravangant amb unes demandes tan irracionals com els qui creuen o confien en els Reis Mags d'Orient o en el Ratonsito Pérez.

Ja creixeràs, em deien. Ja creixeràs i tocaràs de peu a terra.

He crescut, en dono fe: 'a lo largo però sobretot a lo ancho', i tanmateix continuo creient que el broquil, és possible. O el broquil era una altra cosa i jo m'he confós?

Sembla ser que podem anar a diferents fils deixant palès el que pensem d'altres companys del foro (alucino), sense dir noms. Vaja, que esta permès i fins i tot ben vist. Tot i que el que es digui d'altres companys sigui mentida. Buf, se m'escapa. JO no ho faré. Vaja, si no que és necessàriament necessari (mentir i manipular, no; parlar d'altres ja ho pensaré).
Avatar de Usuario
Pulp
Vivo aquí
Mensajes: 9858
Registrado: 12 Jun 2013 12:12

Re: El broquil s'està florint... tu ja m'entens!

Mensaje por Pulp »

El cas és que si em dius No, però jo considero que Sí, hauré d'ingeniar-me-les per aconseguir allò que desitjo i necessito (i a més no et perjudica, evidentment). Com sigui. No a qualsevol preu, no; però sí a base de constància, o enginy, o... no ho sé.

Em molesta, sí, molt, em molesta que no sàpigues res de casa meva, que no hi hagis posat mai ni els peus, i ja veus, que t'atreveixis a dir com he de parar taula, netejar el cuarto de bany, o cuinar els canelons de Nadal. Coi, a tu què t'importa? Doncs ja està. I si més no, si com a mínim m'ho diguessis des de l'amor, diria, mira, d'acord. Però des de la ràbia? Des de la ignorància absoluta? Des de la simplicitat? NO. No mira, no em sembla bé. I ja està. I opto per ni escoltar el que puguis dir.

Ommmmmmmmm, sóc un ésser de llum (que no vol dir que no estigui una mica com un llum), ho ets tu?

Au, ja ho he dit.
Avatar de Usuario
RedSedna
No tengo vida social
Mensajes: 1505
Registrado: 19 Jun 2008 20:54
Ubicación: Mirando al mar

Re: El broquil s'està florint... tu ja m'entens!

Mensaje por RedSedna »

Pulp, estimada, fa molt de temps que no entro al foro mes que corrent i fugás como l'estrella que voldria ser :lol: pero sento que no em puc estar de practicar també català escrit
Com es habitual en mi, haig de fer un esforç d'intuició, potser femenina, pero t'haig de dir que t'entenc, que estic d'acord amb tu mayormente, que et llegeixo (sempre) i que em considero la teva veïna encara que no surto tant de casa :wink:
Ah! i que a veure quan m'expliques el que no entenc i que m'agrada el bróquil, amb patates 8)
Tu libertad para mover los brazos termina donde empieza mi nariz
Avatar de Usuario
Pulp
Vivo aquí
Mensajes: 9858
Registrado: 12 Jun 2013 12:12

Re: El broquil s'està florint... tu ja m'entens!

Mensaje por Pulp »

Ja sabia jo que ahir no vaig contestar més d'un wasap... :wink:

...

Noooo, a veure, 'darrer', no són tres fils sobre el mateix. O no et refereixes en aquest?

N'hi ha un que, pel que sigui, es va decidir obrir amb una enya. Clarament pas endarrere ja que uns anys abans s'havia obert un fil semblant amb una ena i una i grega. Així ja veus tu: no anem a millor, retrocedim. I jo sóc del parer que, enrera ni per agafar impuls.

N'hi ha un altre, pseudo fil amb una enquesta encapçalant el tema, que el que pretén és buscar ja una solució al tema del bròquil aquest que fa pudor i necessita aire fresc.

I després estic jo amb aquest fil. Casualment si parlem de política voto un partit coherent (fins ara), jove, amb il·lusió, ganes, sense corrupció (no vull posar 'fins ara' tot i que ho penso sense voler), d'esquerres, dràstic si cal i amb el nivell cultural -i sentit de l'humor- més que suficient pel que necessito. Vull dir que vaig per lliure, vaja.

Així, són el mateix? No.

Pactaré amb el fil que porta NY? No ho sé. Tot depèn de qui en sigui president, perquè -ja us ho dic ara- jo en Mas no el vull com a president.

Però vaja, que de política ni en parlo ni hi entenc.
Avatar de Usuario
elultimo
Vivo aquí
Mensajes: 45102
Registrado: 17 Oct 2010 01:37
Ubicación: Alicante

Re: El broquil s'està florint... tu ja m'entens!

Mensaje por elultimo »

Podem fer un concurs pero a vore qui parla pitjor català, valencià o alacantí... o deixar que Pulp parle de política.
Avatar de Usuario
Pulp
Vivo aquí
Mensajes: 9858
Registrado: 12 Jun 2013 12:12

Re: El broquil s'està florint... tu ja m'entens!

Mensaje por Pulp »

Ui, no deixa, deixa, que jo de política no en sé res. A més, si volgués parlar de política aniria a Tertúlia, no? I no hi sóc.

Aquí el que faig és practicar el català. I el castellà.

El tema és el de menys.

Bé, com et deia, avui, la gran majoria dels meus amics estaven tristos. Sí, comptaven amb arrassar, o arrassar una mica, o que quedés encara més clar que no pas ha pogut quedar que el que volem la gran majoria de nosaltres és el mateix: triar. Poder triar lliurement. Però no ha estat així, ahir no va quedar tan palès com crèiem uns quants. Tanmateix, no passa res. Sóc positiva de mena, i sé sumar, i sé restar, vejam: 135, la meitat, per tant... sí, sé sumar, no passa res. Res no s'ha perdut, el camí continua per fer i jo amb un somriure als ulls. No, als llavis. Bé, on calgui.

(he dit de mi que sóc coherent? D'acord, esborro!)
Avatar de Usuario
RedSedna
No tengo vida social
Mensajes: 1505
Registrado: 19 Jun 2008 20:54
Ubicación: Mirando al mar

Re: El broquil s'està florint... tu ja m'entens!

Mensaje por RedSedna »

Ah!... però... la Pulp parla de política?
Tu libertad para mover los brazos termina donde empieza mi nariz
Avatar de Usuario
elultimo
Vivo aquí
Mensajes: 45102
Registrado: 17 Oct 2010 01:37
Ubicación: Alicante

Re: El broquil s'està florint... tu ja m'entens!

Mensaje por elultimo »

No parla d'una altura cosa
Avatar de Usuario
Pulp
Vivo aquí
Mensajes: 9858
Registrado: 12 Jun 2013 12:12

Re: El broquil s'està florint... tu ja m'entens!

Mensaje por Pulp »

Ara mentres estenia la roba pensava:

Goita, hi ha un fil que representa el pensament més, diguem-ne, més típicament centralista: Ñ.

N'hi ha un altre de més valent, però vaja, dintre d'un marc legal totalment i molt prudent (pel que he llegit) que no sé com ni per què ha obert en realitat que representa a Junts pel S, amb una: NY.

I per últim (últim, jijijiji) està aquest, que no hi és on hauria de ser, ni s'enfada amb ningú, ni replica -ni pensa fer-ho- amb dades, ni intenta convèncer, i que hi serà mentre hi pugui ser.

Resumint: no en sé, jo, de política.

Red, fes el favor de no entrar al foro que després ja sabem què passa.

:batman:
Avatar de Usuario
elultimo
Vivo aquí
Mensajes: 45102
Registrado: 17 Oct 2010 01:37
Ubicación: Alicante

Re: El broquil s'està florint... tu ja m'entens!

Mensaje por elultimo »

M'agrada el truco de parlar en català perqué ningu pugui respondre
Avatar de Usuario
RedSedna
No tengo vida social
Mensajes: 1505
Registrado: 19 Jun 2008 20:54
Ubicación: Mirando al mar

Re: El broquil s'està florint... tu ja m'entens!

Mensaje por RedSedna »

Ningú? Mig foro parla català.
Tu libertad para mover los brazos termina donde empieza mi nariz
Avatar de Usuario
Pulp
Vivo aquí
Mensajes: 9858
Registrado: 12 Jun 2013 12:12

Re: El broquil s'està florint... tu ja m'entens!

Mensaje por Pulp »

Ep, no és cap truc. Vaja, no ho faig com a truc. Ho faig, evidentment, com a senyal de protesta: No vull entrar en un fil on abans deia Catalunya, i ara diu Cataluña. És ben senzill, em sembla, no? Això és un retrocés. O una tonteria. I a més, ostres, que n'estic tipa ja de queixes, de diuen diuen diuen, de jo més, de jo pixo més lluny. Buf, plena n'estic.

I a més ara m'acaba de trucar la exsogra emprenyadíssima amb mi.

Oiga, pues vale. Pues yo también sé enfadarme. Y sino, pues aprenderé... algún día.

Escolta i aquí pot entrar qui vulgui i parlar en l'idioma que vulgui. Vaja, dic jo. Jo només entenc català, castellà, francès i poc poc anglès així que... això sí: monologar, en sé.
Avatar de Usuario
elultimo
Vivo aquí
Mensajes: 45102
Registrado: 17 Oct 2010 01:37
Ubicación: Alicante

Re: El broquil s'està florint... tu ja m'entens!

Mensaje por elultimo »

RedSedna escribió:Ningú? Mig foro parla català.
Ningú que estiga en contra de Pulp...
Avatar de Usuario
Ayrween
Vivo aquí
Mensajes: 7311
Registrado: 01 Nov 2010 01:18

Re: El broquil s'està florint... tu ja m'entens!

Mensaje por Ayrween »

:hola: ¿Entonces puedo entrar?
Responder