CL Cat.Octubre: Bearn o la sala de les nines - L.Villalonga

Dícese de los políglotas o practicantes de lenguas varias.

Moderador: Larús

Responder
Avatar de Usuario
Chubbchubb
Vivo aquí
Mensajes: 15690
Registrado: 19 Ago 2010 02:32
Ubicación: Barcelona

CL Cat.Octubre: Bearn o la sala de les nines - L.Villalonga

Mensaje por Chubbchubb »

Imagen

Bearn o la sala de les nines

Autor: Llorenç Villalonga Pons
Editorial: Labutxaca (Grup 62)
Publicació: Barcelona, 2008 (1956)
352 pàgines, 8'50€
Bearn o La sala de les nines és l’obra més reeixida de la narrativa de Llorenç Villalonga. Dins d’un marc de possibles ressons autobiogràfics i a través d’una llarga carta escrita per Joan Mayol, capellà de Bearn i possible fill natural del protagonista, es va perfilant la personalitat de don Toni, de Bearn, gran admirador del “segle de les llums”. Per mitjà d’un joc d’oposicions i ambivalències i del retrat d’una classe social en declivi, l’autor ha construït el gran poema elegíac d’un paradís perdut i ha elevat a mite el món decadent de l’aristocràcia rural mallorquina de finals del segle XIX.
Club de lectura en català, previst pel 25 d'octubre de 2011
Avatar de Usuario
Felicity
Comité de bienvenida
Mensajes: 50585
Registrado: 28 Jul 2006 11:52
Ubicación: My soul is in Eire. Me, in Eivissa
Contactar:

Re: CL Cat.Octubre: Bearn o la sala de les nines - L.Villalo

Mensaje por Felicity »

Es poessía o es narrativa épica? :meditando:
Recuento 2024
Nos pasamos años sin vivir en absoluto, y de pronto toda nuestra vida se concentra en un solo instante (Oscar Wilde)
Avatar de Usuario
Chubbchubb
Vivo aquí
Mensajes: 15690
Registrado: 19 Ago 2010 02:32
Ubicación: Barcelona

Re: CL Cat.Octubre: Bearn o la sala de les nines - L.Villalo

Mensaje por Chubbchubb »

Es narrativa, y tiene un formato epistolar, por lo menos la primera parte :roll:
Avatar de Usuario
Yppe
Vivo aquí
Mensajes: 5074
Registrado: 26 Abr 2009 18:44

Re: CL Cat.Octubre: Bearn o la sala de les nines - L.Villalo

Mensaje por Yppe »

He anat a buscar el llibre a la biblioteca i el que he trobat és una edició (de Club editor) que diu que és la versió completa, però reduïda pel propi autor :? Posa que han volgut fer una edició completíssima (amb aquesta paraula ho diu) i que per aixó han fet servir el text definitiu de Villalonga amb les parts eliminades en un annex al final. Els qui el teniu, com són les vostres edicions?
1
Avatar de Usuario
Chubbchubb
Vivo aquí
Mensajes: 15690
Registrado: 19 Ago 2010 02:32
Ubicación: Barcelona

Re: CL Cat.Octubre: Bearn o la sala de les nines - L.Villalo

Mensaje por Chubbchubb »

Ostres, se m'havia oblidat completament aquesta lectura! :noooo: Sempre em passa igual :cry:
Yppe, no sé on vaig llegir que Villalonga l'havia reescrita quan va fer-ne la traducció (perquè, atenció, és un clàssic de la literatura catalana però el va escriure primer en castellà i més tard el va traduir... :roll:) De tota manera, intentaré trobar alguna edició per consultar-ho, tot i que això, per Internet, segur que t'ho explica ;) :60:
Avatar de Usuario
Yppe
Vivo aquí
Mensajes: 5074
Registrado: 26 Abr 2009 18:44

Re: CL Cat.Octubre: Bearn o la sala de les nines - L.Villalo

Mensaje por Yppe »

Al final veig que no ha començat el miniclub :wink: Jo tampoc he començat a llegir-lo, perquè estava acabant altres llibres, però ja que el vaig agafar de la biblioteca el llegiré d'aquí a uns dies, així que si algú s'anima que m'ho digui
1
Responder